Frågor och svar – Vad ingår i flyttstädning?
- Köket – spisrengöring ovan- och undersida, sidor och vägg. Rengöring av kokplattor, även deras kanter. Rengöring av spisfläkt, kåpa och filter (filter om möjligt). Rengöring ugn och värmeskåp. Rengöring plåtar och galler.
- Kök – diskbänk, skåp, väggar, golv avtorkning, skåp, in- och utvändigt. Rengöring av kakel och eventuell kryddhylla. Avtorkning av diskbänk, vask och skärbräda. Rengöring av golv.
- Kökdelar – övrigt fönsterputsning (alla sidor om det är möjligt utan problem). Rengöring kyl/frys invändigt, utvändigt om möjligt. Rengöring snickerier. Rengöring på och bakom element. Våttorkning av golv. Avtorkning innerdörrar. Avtorkning skåp och garderober. Avtorkning eluttag och strömbrytare. Rengöring väggar och tak från damm.
- Toalett och badrum avkalkning. Toalettstol och tvättställ. Rengöring in- och utsidan av toalettstol. Rengöring ovan- och undersida av tvättställ. Avtorkning rör. Rengöring badkar och badkarsfront och under badkar. Rensning golvbrunn. Rengöring av kakelväggar.
- Vardagsrum, sovrum, hall Fönsterputs (Alla sidor om möjligt utan problem). Rengöring snickerier. Rengöring på och bakom element. Våttorkning av golv. Avtorkning innerdörrar. Avtorkning skåp och garderober. Avtorkning eluttag och strömbrytare. Rengöring väggar och tak från damm.
- Övrigt Bortforsling av överblivna saker, möbler, grovsopor ingår inte. Klistermärken, häftmassa, tejp mm på dörrar, väggar, snickerier ansvarar vi inte för. Nikotin skadade och grovt ned smutsade objekt lämnar vi pris på efter inspektion. Garanti i form av nöjdkundgaranti lämnas 1 vecka efter städning. Önskas förlängning meddela oss innan.
Att tänka på innan vi kommer och flyttstädar
Bostaden ska vara helt tömd på både saker och sopor. Titta igenom alla skåp en extra gång för att säkerställa att det verkligen är tomt. Detta är viktigt för att se till att vi kan utföra vårt arbete problemfritt.
Om portkod behövs meddela oss så vi kan notera detta. Frysen ska vara avfrostad och kylen ska avstängd, lämna den gärna med öppna dörrar. Efter flyttstädning så slår vi på kyl och frys.
Alla utrymmen skall vara 100% tömda. Är det inte tömt så städar vi inte den aktuella lådan/skåpet, utan då faller detta bort utan kompensation på priset.
Alla fönster och utrymmen skall gå öppna utan problem. Fönster får inte vara igenmålade eller igenskruvade eller liknande. Då rengör vi endast det vi kommer åt.
När det gäller mellan ugnsglasen så rengörs detta enbart då det finns tydlig bruksanvisning på hur dessa öppnas. Idag finns ett 100 tal olika modeller och vi kan inte själva ha bruksanvisningar på alla modeller. Ansvaret läggs på er.
Finns bubbelbadkar/duschkabiner så vill vi meddelas innan och vi städar enbart bakom bubbelbadkar om ni beställt detta. Kabiner måste vara lösa & frigjorda med demontering av sockel innan vi kommer. Montering av sockel sköter du som kund.
Vi ansvarar inte för att tömma saker eller forsla bort skräp. Objektet skall vara förberett innan flyttstädning utförs.
Om ditt hem är mer än normal nedsmutsat gäller priser för sanering och inte flyttstädning.
Städgaranti flyttstädning
Har ni garanti på flyttstädningen?
Ja vi har en veckas städgaranti som kan förlängas om ni meddelar oss.
Vem besiktar städningen?
Alltid den inflyttande, inte den som beställer flyttstädningen.
Varför är inte dödsbon avdragsgilla?
Enligt SKV så är kravet att det skall vara en fysiskt levande person som står för beställningen.
Dras RUT direkt på fakturan?
Ja vi drar rut direkt vid fakturering.
Ska kyl och frys vara avstängda?
Ja avfrostade med öppna dörrar.
Vad händer om jag inte tömt kyl och frys innan ni kommer?
Då städas ej detta och ingen prisreduktion gäller.
Får jag tillbaka pengar om jag glömt kyl och frys?
Nej, det är ditt åtagande som beställare att se till att rätt förutsättningar ges vid flyttstädning.
Om tvister skulle uppstå hur löses detta?
Vi försöker först komma överens. Vårt mål är att ha 100% nöjda kunder. Som del i vår handläggning skickas därför alltid en bokningsbekräftelse ut till dig som beställer via epost. Det är ditt åtagande som kund att hålla dig uppdaterad om vad som ingår i beställd tjänst, vilket framgår i våra villkor.